dissabte, 27 d’octubre del 2007

Catalunya en estat de caos permanent

Fa molts mesos que Catalunya pateix les conseqüències de l’intent de construcció del TGV que el PSOE (impulsat pel PP en la seva anterior etapa governamental) preveu establir al seu pas per Catalunya en forma de retards innumerables en la xarxa ferroviària pública de rodalies RENFE.

Després de varis intents per part dels partits polítics catalans, exceptuant el PSC, de reclamar la dimissió justificada de la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez, aquesta ha declarat que no dimitirà i menys per aquest assumpte.

Tot sembla com si fós un tema cansat i esgotat, ja que es porta molt de temps parlant d’aquesta qüestió. Aquest és el pensament que pot reproduir qualsevol ciutadà que no utilitza habitualment la línia metropolitana de RENFE.

Aquest servei públic, i remarquem el concepte de públic, setmana rere setmana està superant la seva ineficiència operativa i empresarial. Cada cop acumula i presenta majors retards i averies en els seus trajectes, fet que fa emprenyar i amb raó als seus usuaris. Però el detonant ha estat aquesta darrere setmana, la qual es pot considerar de catastròfica. Molts dels trajectes de l’àrea metropolitana han estat suspesos degut a problemes tècnics a causa de la seva proximitat o intersecció amb la línia que es pretén habilitar del TGV. D’aquests trajectes que han estat suspesos i que per si sols ja són conflictius normalment són els de Gavà-Barcelona, Sitges-Barcelona, Vilanova i la Geltrú-Barcelona i Sant Vicenç de Calders-Barcelona. En aquests enllaços s’hi han produït reiterades aglumeracions que han fet indignar de valent els clients.

Amb la finalitat de solucionar el problema, RENFE amb la col.laboració d’administracions locals mitjançant acords previs han habilitat autobusos que transporten els passatgers d’una direcció cap a una altra. Aquest plantejament ha resultat ser força negatiu, ja que la duració del trajecte amb autobús ha estat infinitament superior que el transcorregut amb tren. Per tal de solucionar aquest intent de redireccionar el problema horari, el Servei Català de Trànsit ha pres la decisió, totalment inoportuna, d’habilitar un carril exclusiu per el pas dels autobusos transportadors d’usuaris de RENFE a la carretera C-31 de Gavà a Barcelona, la qual disposa de dos carrils i que, per tant, amb aquesta decisió només es deixava un carril disponible per el pas dels automòbils.

Segons fonts dels conductors d’automòbils, han pronosticat que aproximadament passava un autobús cada minut per aquell carril habilitat, fet que el feia molt desaprofitable, i més encara veient la immensa congestió que s’estava acumulant en el carril automobilístic. Aquest caos ha arribat a tal extrem de desesperació que molts dels conductors han envaït conscientment el carril bús habilitat, enduent-se per endavant els cons que estaven situats entremig per a diferenciar els dos carrils.

Per tots aquests motius expressats, la JNC de Sabadell reclama la dimissió immediata de la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i del Director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya.

Creiem que seria lamentable i intolerable veure com aquesta injustícia que afecta a tants i tants ciutadans catalans no acabés amb cap dimissió. Aquest sí que és un veritable problema que s’enfronta el país, un veritable problema social (paraula que us encanta incidir-hi).

No amagueu el cap sota l’ala, els catalans en som conscients de tot, i això repercutirà i molt en la percepció que tenim de vosaltres, ja de per si prou deteriorada.

Prou inoperància del servei públic espanyol a Catalunya! Prou callar i amagar-se per part de l’actual govern català, el tripartit!

Volem una major reivindicació efectuada per les actuals autoritats que representen Catalunya. En definitiva, un major compromís social i nacional.

Què és la Joventut Nacionalista de Catalunya?

La JNC és una organització juvenil, nacionalista i catalana que treballa per assolir la llibertat i igualtat de Catalunya amb la resta de pobles sobirans del món, a través de l'exercici del dret a l'autodeterminació de Catalunya.